torsdag 21 augusti 2008

Torsdag 21/8, Mer regn

På morgonen dröjde regnet fortfarande kvar lite grann men så småningom klarnade det upp och jag åkte iväg mot skogen. Att vädret var bra i Vancouver hjälpte dock föga, när jag började klättringen upp på berget så kom regnet tillbaka. Det verkade som hela Sumas Mountain var insvept i moln idag med fuktig luft och periodvis duggregn som följd. Jag var i alla fall envis och väntade först en och en halv timme i bilen på att regnet skulle sluta innan jag till slut gjorde ett försök att rita lite på kartan. Det gick bra i hela 16 minuter innan det började regna igen. Bara att ge upp och ta en promenad i skogen för att spana in de områden jag inte redan sett. Såg två hjortar och ett antal ekorrar. När jag åkte ner från berget visade det sig naturligtvis att vädret var alldeles utmärkt nere på slätten. Eftersom väderleksprognosen visade på bra väder i morgon så letade jag reda på närmaste campingplats och slog upp mitt tält där för natten.

Inga kommentarer: