tisdag 26 augusti 2008

Tisdag 26/8, Björn!

Efter lite överläggningar med Magnus, som i egenskap av pojkvän till bilägaren även verkar vara bilförvaltare, så bestämde vi att vi tillsammans skulle åka till närmaste däckfirma direkt på morgonen för att försöka få däckproblemet ur vägen så fort som möjligt. Firestoneåterförsäljaren i New Westminister jobbade snabbt, men däcket gick tyvärr inte att rädda, så nu sitter det ett begagnat udda däck på höger fram. Kände mig riktigt nöjd med att knappt ens halva förmiddagen slösades bort på detta missöde så att jag kunde komma ut i skogen redan före 12.

På väg uppför de nedre delarna av Sumas Mountain blev jag väldigt överraskad när jag plötsligt fick se en liten nallebjörn skuttande på vägen framför bilen. Är ingen björnexpert direkt, men jag skulle gissa att det var en fjolårsunge av arten svartbjörn. Spanade ivrigt efter om även mamma björn skulle vara i närheten men såg ingenting. Den lilla björnen försvann ganska snabbt ut i tätskogen bredvid vägen och syntes inte till mer. Det kändes ganska skönt att sitta inne i bilen i stället för att möta björnen ute i skogen måste jag säga och eftersom det var ganska många kilometer kvar till det ställe där jag tänkt rita karta så var jag inte det minsta orolig för fler björnmöten.

Ritade karta i drygt sex timmar, sedan började det regna och jag åkte hem.

2 kommentarer:

Herr Muffins sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Wow! Vilket kryss i listan!

Idag drog vi i oss de vanliga mängderna sylt och grädde med pannkakor till. 98 anmälda på KM ikväll, hade du varit med o lockat en till hade vi sprängt drömgränsen!

//Zerb...