onsdag 20 augusti 2008

Onsdag 20/8, Wet och WET

Det regnade i stort sett hela dagen idag så inget fältarbete överhuvudtaget blev gjort. Däremot digitaliserade jag det mesta av gårdagens arbete och så hann jag med att göra en del internetärenden, bland annat publicera den här dagboken på min blogg. På kvällen hängde jag med John på veckans orienteringsträning. I Vancouver är onsdag träningskväll och det finns en orienteringsbana under ungefär 48 av årets veckor. Eftersom det är ganska ont om lämpliga skogsområden nära stan så är det för det mesta någon form av parkorientering som erbjuds. Så även denna gång. Vi sprang en bana på cirka 4,5 kilometer på kartan "Trout Lake" som enligt både kartritaren och de flesta deltagarna var en av de tråkigaste parkerna i stan som finns karterade. Jag försökte i alla fall springa på ganska fort men fick ändå klart stryk av bland annat killen som startade en minut efter mig. Hjälpte till att plocka in några kontroller efteråt som nerjoggning också.

Inga kommentarer: