söndag 19 augusti 2007

Avfärd mot Kaukasus

Den senaste veckan har varit full av intensiva förberedelser, allt fler detaljer har klarnat och nu är det äntligen dags för avfärd. I morgon eftermiddag flyger jag till Tbilisi via Istanbul. Den ursprungliga planen ligger fortfarande någorlunda fast när det gäller vad som ska göras. Det är meningen att det ska ritas karta i fyra länder med en liten transitresa genom ett femte.

I två av länderna, Georgien och Armenien, är det mesta förberett och det ska egentligen bara vara att sätta igång att rita och revidera.

I Azerbaijan och Iran är det däremot lite mer osäkert av olika skäl och det är möjligt att vi kommer bli tvungna att avstyra något av kartprojekten. Om ni tycker det låter dramatiskt så kan jag lugna er genom att berätta att det inte är terroristattacker eller jordbävningar som ställer till det utan snarare tillstånds- och visumproblematik.

Om allt går som det ska så kommer vi även ta en genväg genom Turkiet när vi ska tillbaka till Georgien. Egentligen skulle jag vilja publicera en karta och berätta vilka platser som jag tänkt besöka, men det är nog bättre att jag går och lägger mig. Det blir en lång dag i morgon, beräknad ankomst till Tbilisi är 02.30.

Inga kommentarer: