onsdag 29 augusti 2007

Internet yes!

På morgonen åkte jag med Akaki till hans jobb för att läsa mail. Akaki jobbar med datadriften på något FN-sponsrat organ för regional utveckling i Imeretiregionen i Georgien. Hans kontor ligger mitt i centrala Kutaisi. Jag hann med att läsa det jag behövde och svara på några mail. Något vidare nöjessurfande eller publicering av dagbok blev det däremot inte. Att definitivt bestämma när och hur vi ska åka till Armenien lyckades vi inte med idag heller.

Efter besöket på kontoret blev det direkt ut i skogen för att rita mer karta. Nu har även jag gått över till att använda ritfilm ovanpå den gamla kartan och ett vitt papper att lägga emellan för att slippa se mer än nödvändigt av skevheter från åttiotalet.

Vi har nu även börjat digitalisera Mukhnarikartan. På kvällen idag bled det dock inte så mycket gjort eftersom jag var extremt trött och stupade i säng.

Stor erosionsfåra.



Ibland när man tagit sig igenom något extremt tätt snår så kan man plötsligt stå öga mot öga med en georgisk kossa. Korna är dock små och väldigt snälla.


Ett av kartans mest intressanta terrängföremål är en hängmyr. Inte riktigt vad jag förväntade mig att hitta i Georgien.


Kunde inte motstå frestelsen att köpa detta paket azeriska makaroner. Trots namnet smakade de dock alldeles utmärkt.

Inga kommentarer: