lördag 15 september 2007

Snabbritat även i Batumi

Idag var det äntligen dags att rita kartan i Batumi och det gick alldeles utmärkt. Grundmaterialet var bra och vädret perfekt för kartritning, +25 grader, lite soligt och en frisk bris från havet. Runt 18-tiden på kvällen var både jag och Pavel klara med våra delar. Tyvärr har jag de senaste dagarna drabbats av lite magsjuka. Som vanligt blir jag dock inte dödssjuk utan bara lite halvdålig. Plåtmage tror jag det kallas.

Här i Batumi har vi bott som inneboende i en familj som verkar bestå av ett odefinierat antal personer äldre än 50 år. Vi har i alla fall ett eget rum som ligger nästan på kartan och det är säkert billigt, hur billigt vet jag ingenting om eftersom jag aldrig lyckas betala för något när vi är i Georgien.

I morgon bitti ska vi ta bussen tillbaka till Kutaisi. Nu är det faktiskt bara kartan i Tbilisi som återstår att göra + naturligtvis en massa digitalisering som vi ligger efter med både här och där.




Trots lite blåsigt väder så var det en del semesterfirare som letade sig ut på stranden.


Tennisturneringen skyltar på tre språk.

Inga kommentarer: