fredag 20 november 2009

Etapp 4

Svalt och molnigt men inget regn idag. Etappen gick i samma område som igår men med annat TC. Banläggningen var något snällare, vilket gjorde att jag tog mig nästan ner mot 10 min/km. Den brasilianska storstjärnan Leandro Pereira Pasturizza hade dock otroliga 43 minuter på 5,5 kilometer och vann klart idag igen. Jag tror att en del av hemligheten bakom hans framgångar är att han är ungefär 162 centimeter lång och därför slipper böja sig ner hela tiden när han springer på kostigarna. Själv har jag ont i ryggen efter att ha sprungit ihopvikt som en fällkniv i två dagar.

Fixade äntligen klart med gränsformaliteterna och köpte bussbiljett på eftermiddagen. På kvällen var det pizzafrossa med delar av militärlaget. När jag ätit mig proppmätt på olika pizzabitar så kom efterrättspizzan in. Här har dom inte bara ananas och banan på pizzan utan även jordgubbar, choklad, strössel och kolasås.

Karta etapp 4

Inga kommentarer: