torsdag 19 november 2009

Etapp 3

Efter att bussen kämpat sig upp för en gropig grusväg så kom vi idag äntligen fram till TC:t som skulle ha använts igår. Det var utlovat mer teknisk orientering och det visade sig betyda att större delen av banan gick i grönområde.Vilodagen hade inte alls gjort att jag kände mig piggare idag och när det dessutom efter några kontroller blev kolsvart i skogen och satte igång att åska och ösregna så försvann det mesta av min motivation. Jag sprang mest och oroade mig för att min väska låg ute i regnet (som tur var hade någon snäll människa lagt in den i bussen). Det blev även en ordentlig bom när jag lyckades springa över en stor stig utan att se den. Överhuvudtaget var stigarna på kartan vädligt otydliga och svåra att följa. Eftersom större delen av skogen helt enkelt inte var löpbar blev min tid också därefter: 73 minuter på 5,9 kilometer. Såg ingen resultatlista innan jag åkte från tävlingen så jag vet inte vad segrartiden blev. Helt klart är att de som hade tur med vädret hade en viss fördel.

På eftermiddagen klarnade det upp och temperaturen letade sig upp mot 30 grader igen. Jag försökte reda ut hur jag ska åka härifrån på lördag. Troligen blir det en nattbuss till Montevideo och därifrån morgonbussen till Minas där jag ska rita karta. Först måste jag dock se till att stämpla ut mig ur Brasilien och in i Uruguay, vilket inte är det lättaste i den här stan.


Karta etapp 3

Inga kommentarer: