torsdag 18 september 2008

Torsdag 18/9, Hemresa

Klev upp onödigt tidigt (visade det sig) och promenerade till flygplatsen. Vädret var lite fuktigt och faktiskt det närmaste regn jag upplevt under de senaste två veckorna. Incheckning och säkerhetskontroll gick mycket fortare än jag trodde så det var gott om tid för frukost innan planet mot Philadelphia lyfte. Inrikesflygningarna i USA med US Airways har på senaste tiden utvecklats till rena budgetflygen där allting utom prislappen håller Ryan-Air-klass. På den internationella flygningen till Stockholm fick man i alla fall mat så att man överlevde, men särskilt gott var det inte varken nu eller när jag flög i motsatt riktning. Sammantaget så är inte US Airways något flygbolag jag skulle rekommendera om inte alternativen är mycket dyrare.

Det här dygnet blev ganska kort med nio timmars tidsomställning och nu när jag sitter på Arlanda och skriver det här så funderar jag på hur jag ska klara av att hålla mig vaken till en lämplig tidpunkt i kväll så att jag kommer in i någorlunda rätt dygnsrytm direkt.

Inga kommentarer: