onsdag 17 september 2008

Onsdag 17/9, Tillbaka till Seattle

Packade ihop mina saker på morgonen och hoppade sedan på Greyhoundbussen mot Seattle. Detta klassiska sätt att resa har lite dåligt rykte nuförtiden, men jag såg varken till några fyllon eller uppenbart kriminella under mina dryga fyra timmar på bussen. Gränspassagen in i USA gick överraskande snabbt för min del. Visade upp min gröna lapp som satt fasthäftad i passet sedan förra besöket och sedan var det bara att kliva på. I centrala Seattle bytte jag till lokalbussen ut mot flygplatsen och tog mig sedan med en kort promenad fram till mitt motell. Eftersom det fortfarande var ganska tidigt på kvällen så stack jag ut på en löptur för att reka lite hur jag skulle ta mig till flygplatsen i morgon bitti. Det kändes bra att springa så jag tyckte det var lika bra att köra lite intervaller på gatorna i ett bostadsområde. 8 x 2 minuter blev det till slut, men jag skulle nog ha kört lite längre intervaller eftersom jag hade svårt att komma upp i någon riktigt hög puls. Kanske är jag bara i bra form? Har i alla fall anmält mig till Avestas medeldistans i helgen så vi får se hur det går då med jetlag och allt.

Inga kommentarer: