måndag 6 januari 2014

Kort rapport fran Afrika

Tankte att jag skulle blogga lite idag, men det var sa dyrt med internet har att jag nojer mig med en kort rapport. Inga bilder eller svenska tecken blir det heller!

Har hittills klarat av hela Sydafrikanska 5-dagars med valdigt blandade resultat. Blev lite magsjuk efter etapp 2 och kunde darfor inte fullfolja etapp 3 och 4. Till den avslutande sprintetappen var jag i alla fall frisk igen. Det var bra tavlingar hur som helst. Mestadels trevlig terrang och bra banlaggning pa kartor som var helt okej atminstone fyra av fem etapper. Resultat osv finns har. Tror faktiskt den har delen av Sydafrika skulle kunna vara lamplig som vintertraningslager for fler orienterare an bara det finska landslaget. Man bor dock stanna minst tva veckor for att den langa resan ska vara vard besvaret.

Nu har jag akt vidare till Mocambique. Var tidigare lite orolig for hur det skulle funka med bussresa, visum osv, men det visade sig ganska enkelt att ta sig over gransen. Stannade bara en natt i Maputo och akte sedan vidare till stranden i Tofo 45 mil norrut. Varmt vader, bra badtemperatur och dessutom ganska lugnt och skont nu nar de flesta sydafrikaner akt hemat efter jul- och nyarsfirandet. Ska se om jag vagr mig pa att surfa (pa havet, inte pa internet alltsa) nagot snart.

Starttaltet

Terrang pa etapp 1.

Vildhastar var dom farligaste djuren som fanns i skogen.

Stranden i Tofo.

Moçambiques blekaste surfare.

1 kommentar:

Zerbembasqwibo sa...

Hej läsarna! Jag hade just lite chattning med Erik som hittade ett litet internet där i Vilankulo i Mocambique. Allt verkade OK med honom, han skrev att han solar och badar.