onsdag 30 juli 2008

Onsdag 30/7, Resdag

Efter att ha hälsat på syster, sambo och systerdotter i Uppsala under tisdagen så blev jag skjutsad ända fram till Arlandas terminal 5 på onsdagmorgonen. Kändes lite lyxigt när man vant sig vid att använda långtidsparkering eller mer eller mindre krångliga buss- och tågförbindelser när man ska till flygplatsen. Redan i incheckningskön blev jag utsatt för den fruktade utfrågningen som numera tydligen alltid ingår vid flygresor till USA. Lyckades i alla fall svara rätt på knepiga frågor om vad jag gjort i Iran, vilka konstiga visum jag hade i passet och varför jag hade så lite packning när jag tänkt stanna i Amerika 1,5 månad. Eftersom alla var så trevliga och effektiva så kändes det ändå som rena barnleken jämfört med en del östeuropeiska gränskontroller jag varit med om.

Flygresan gick med US Airways till Seattle via Philadelphia. Hade ganska tråkigt på flyget och lyckades inte sova mer än några minuter på hela tiden. Landade något försenad vid 21.30-tiden och efter uthämtning av bagage och hyrbil och en del väntan i bilkön ut från flygplatsen träffade jag äntligen mitt ressällskap Nils Olsson på Kings Inn i centrala Seattle.

Inga kommentarer: